Tuesday 22 September 2015

Saifuddin Sertai Pakatan Harapan?

Saifudfin Abdullah satu nama yang tidak asing buat Parlimen Temerloh.Pernah mewakili parlimen tersebut atas tiket Barisan Nasional sebelum kalah dalam Pru13 kepada calon Pas.

Sejak kekalahan beliau ditangan Tantawi,Saifuddin seakan lantang mencari kesalahan Umno dan Barisan Nasional.Senada dengan pembangkang dalam isu isu panas yang melanda negara dan tidak konsisten mencerminkan bahawa beliau sebenarnya ahli Umno.

Saifuddin juga memperlihatkan sisi sebenar 'politic view' dengan memperlekehkan 'blogger' dalam kenyataannya.Katanya era politik sekarang berbeza dengan zaman lepas beliau lupa akan kerjasama erat antara pemimpin dan media.

Apa yang menyebabkan beliau beralih arah.Adakah kerana kecewa kalah dan menyalahkan pengundi yang majoriti adalah Melayu di Temerloh atau sememangnya beliau lemah dalam menjalankan tugas sebagai ahli Parlimen.

Saifuddin juga seakan menentang arus dalam pelbagai isu seperti kempen 'I Want To Touch A Dog' serta membisu dalam isu perhimpunan Bersih oleh pembangkang.

Adakah beliau sudah tidak lagi berminat dengan Umno dan sedia menyertai Pakatan Harapan yang dijenamakan semula oleh pembangkang.Apa sebenarnya niat beliau senada dengan pembangkang dalam menyatakan pendapat dan pandangan.

Andai beliau tidak lagi setia kepada Umno maka sebaiknya dinyatakan dan isytihar keluar dari Umno seberapa segera agar tidak membebankan Umno Temerloh yang selama ini menyokongnya sebagai ahli Parlimen.

Umno Pahang sewajarnya melihat perkara ini dan mempertimbangkan kewajaran beliau berada didalam Umno,bukan sebagai kelebihan tapi beban.

No comments:

Post a Comment