Thursday 10 September 2015

Adun Tahan Biadap..Mencela Rakyat Pahang.



Adun Tahan Dato Wan Amizan telah menaikmuat status dilaman facebook secara kurang sopan terhadap mantan wartawan TV3.

Ini disebabkan saudara Khaidir telah mempersoalkan kualiti air diakibatkan pembalakan disepanjang sungai Pahang.Amatlah dikesali cara seorang Adun menjawap dan memyindir bila persoalan ini berbangkit.

Saudara Khaidir dikenali sebagai seorang wartawan yang memperjuangkan alam sekitar sejak berkhidmat dalam TV3.Apakah ini cara seorang Adun yang dipilih rakyat menjawap hal ehwal alam sekitar di Pahang?

Harus diakui pembalakan haram adalah antara faktor penyumbang kepada kerosakan alam dan antara penyebab bekalan air yang dibekalkan kepada pengguna menjadi berkeladak serta kotor.

Bagaimana pembalakan ini boleh terjadi dan siapa pihak yang meluluskannya?Rakyat Pahang memerhati isu ini kerana seorang Adun tidak sepatutnya mencela apabila seorang rakyat Pahang membangkitkan hal terbabit.

Mereka Rakyat Pahang..jadi tidak menjadi kesalahan kepada mereka menyayangi alam semulajadi Pahang.Apakah tindakan oleh Menteri Besar Pahang dalam isu ini?

Ingatlah...rakyat akan menghukum Adun terbabit andai ini cara beliau yang membangkitkan kemarahan kepada rakyat Pahang.Saudara Khaidir hanya menyuarakan Hak beliau selaku rakyat Pahang.

No comments:

Post a Comment