Monday 7 September 2015

Gempar!!!Surat Terbuka Untuk Adun

Penulis telah menerima satu surat terbuka yang ditujukan kepada Adun Jelai Dato Wan Rosdy oleh penama Anak Jelai.
Berikut adalah luahan dari Anak Jelai.

Dato Wan Rosdy..telah menggungguli Dun Jelai selama 3Pru.Tahniah diucapkan kerana konsisten mempertahankan kerusi Dun.Dato juga telah bertahan sebagai Ketua Umno Bahagian Cameron Highlands sekian lama.

Namun air tenang usah disangka tidak berarus dibawah.Pelbagai rungutan kedengaran dari suara suara kecil pengundi Dun Jelai dan Bahagian Cameron.Imej bersih yang Dato bawa selama ini ada tercalar dek gaya Dato yang menghimpun kroni kroni didalam Bahagian terbabit.

Bermula dengan penyingkiran Ketua Wanita Bahagian Hajah Ramiza dari Dun Tanah Rata,meletakkan anak Dato sendiri sebagai Naib Ketua Pemuda Cameron,memilih hanya dari kalangan orang Kemas sebagai Ajk Wanita.

Apa sudah jadi dengan janji Dato kepada pengundi semua? Apakah Wan Rosdy lupa kerana berasa selesa sekian lama memegang tampuk Cameron? 

Dikhabarkan juga bahawa Setiausaha Bahagian Cameron sebenarnya yang berkuasa menetapkan apa jua keputusan Dato.Ini sesuatu yang amat memualkan bagi Umno.Sepatutnya amalan kronisme ini telah lama dihapuskan selari dengan kehendak Presiden Umno yang mahu me'remaja'kan Umno.

Tindakan Dato sedikit sebanyak mencalarkan kredibiliti Dato selaku Exco dalam Kerajaan Negeri Pahang.Apakah Dato mampu bertahan pada Pru14?
Kami selama ini menyokong penuh kepimpinan Dato Wan namun Dato seolah lupa segalanya bila disajikan dengan kabar yang indah indah sahaja.

Sekian surat terbuka kami kepada Dato.Moga Dato insaf dan berubah sebelum rebah.

Yang Benar
Anak Jelai

No comments:

Post a Comment