Saturday 5 September 2015

Cameron Highlands Berwajah Baru.

Antara 'winable candidate' untuk diketengahkan bagi Parlimen Cameron Highlands adalah seorang yang tidak asing bagi pengundi.

Dato Maznah Mazlan dilihat sebagai yang paling 'ideal' untuk meneruskan legasi Barisan Nasional memenangi kerusi tersebut.Agak masak dengan segala percaturan politik dalam Negeri Pahang juga berpengalaman dalam Kabinet Negara sebagai Senator.

Yang penting adalah beliau sendiri anak tempatan di Dun Tanah Rata.Dikenali sebagai seorang yang berjiwa besar menabur bakti di Dun Muadzam selama ini.

Tibalah masa untuk beliau diketengahkan ke peringkat Nasional apabila pilihanraya ke14 kelak.Apa yang tidak mampu dinafikan oleh pihak lawan adalah rekod Dato Maznah sendiri.

Walaupun kuota Parlimen diberi kepada MIC namun atas faktor mengekalkan momentum Barisan Nasional amat wajar dipertimbangkan kemampuan Maznah Mazlan.

Polar pengundi di dua Dun iaitu Tanah Rata dan Jelai sebenarnya mahukan perubahan dibawa dalam membantu Kerajaan Barisan Nasional kekal 2/3 majoriti apabila tiba masa pilihanraya.

Dato Seri DiRaja Adnan Yaakob pastinya melihat ini sebagai salah satu langkah menarik balik sokongan yang hilang sewaktu Pru13.Hampir sahaja BN hilang kerusi CH dan ini sedikit sebanyak mencalar imej kubu kuat BN.

Mungkin ada pertimbangan untuk calon lain sebagai 'winable candidate' namun tidak boleh diketepikan kemampuan Maznah Mazlan.

Segalanya terserah kepada kebijaksanaan pimpinan tertinggi BN untuk membuat keputusan namun penulis yakin Maznah Mazlan akan diterima pengundi CH dengan terbuka dan pastinya kerja keras akan dilaksanakan untuk memastikan BN kekal di Parlimen Cameron Highlands.

No comments:

Post a Comment