Sunday 6 September 2015

PRU 14 DiMana BN Pahang... Kekal Atau Tumbang?

16 Kawasan dalam Pahang bolos kepada pembangkang pada Pru13 lepas.Apakah ini tanda aras kepada Barisan Nasional Pahang sebagai peringatan.
Tidak dapat dinafikan kekuatan pembangkang kini seimbang dengan apa yang BN Pahang tawarkan kepada rakyat.

Mengapa ini terjadi? Adakah isu nasional yang membuat pengundi menukar haluan dan memberi kepercayaan kepada pembangkang atau sebagai undi protes terhadap kerajaan negeri?

Kepada pemimpin tertinggi dalam kerajaan Negeri ini haruslah diterima sebagai isyarat kerja keras untuk mengembalikan kepercayaan rakyat kepada BN dimulakan dari sekarang.

Kepada Exco Negeri usah lagi bermain madah indah membelai dan hanya akan turun padang bila pilihanraya.Padah bila semuanya masih selesa dibangku empuk Dewan Negeri hanya akan diketahui usai Pru14.

Jangan salahkan rakyat andai mereka berubah haluan tapi tuding kepada diri kerana kelemahan dalam memenangi hati rakyat Pahang.Pelbagai isu tempatan sewajarnya diberi perhatian dan ditangani.

Andai kerusi pembangkang bertambah maka kalian gagal memegang janji kepada rakyat Pahang.Berubahlah untuk rakyat Pahang,pulangkan kepercayaan mereka dengan kerja keras untuk mereka.

Dan paling penting UMNO Pahang juga sebaiknya membuka ruang kepada golongan profesional untuk terbabit sama dalam melestarikan Umno.Bukan membiar mereka melukut ditepian.Sikap kiasu patutnya dibuang dari pemikiran Umno dan BN.

Kebanyakan rakyat menjadi meluat kepada BN bila mereka seolah diketepikan selepas BN menang pru dan hanya berguna kepada parti bila tiba pilihanraya.Ini mentaliti yang patut diubah oleh Adun dan Exco Pahang.

Tepuk dada tanya selera..rakyat memerhati anda.

No comments:

Post a Comment