Friday 4 December 2015

Najib Tidak Bunuh Parti - Salleh Keruak



Sekurang-kurangnya Najib Tidak Membunuh Parti

Salleh Said Keruak:

Tun Musa Hitam menyatakan pada lewat 1980-an, Tun Dr Mahathir
Mohamad tidak pernah menghalang atau menutup mulut beliau dan membenarkan beliau untuk bercakap, walaupun pada Perhimpunan Agung Umno.

Ternyata Musa cuba mencipta persepsi kononnya Dr Mahathir adalah lebih demokratik kepimpinannya berbanding Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Hakikatnya ia adalah pandangan yang menyalahtafsir peristiwa. Sebenarnya bukan Tun Dr Mahathir tidak mahu menutup mulut Tun Musa tetapi ia adalah menjadi kebimbangan besar Dr Mahathir untuk mendiamkan beliau kerana pada ketika itu Tun Musa dan Pasukannya B mendapat sokongan 50% daripada Umno dan jika dilihat Tun Dr Mahathir cuba untuk menutup mulut beliau ini, tentunya tindakan itu akan memakan diri sendiri dan ahli akan memberikan lebih banyak sokongan kepada Tun Musa dan secara langsung akan membantunya mendapatkan lebih banyak sokongan.

Akhirnya Tun Dr Mahathir berdiam diri dan membiarkan Tun Musa untuk terus tidak diganggu. Faktanya, dia melakukan ini dengan membentuk Umno Baru tanpa MEMBENARKAN Tun Musa DAN ramai dalam kalangan penyokong Team B, termasuk Tengku Razaleigh Hamzah, untuk menyertai parti baru.

Jadi, sejak Tun Dr Mahathir tidak dapat menutup mulut pengkritik dalam Umno, beliau membunuh parti dan segera membentuk Umno yang baru dan meninggalkan semua pengkritiknya di luar parti di mana mereka akhirnya terpaksa membentuk parti mereka sendiri, Semangat 46. Tun Musa dan penyokong Team B kemudian mendakwa Pendaftar Pertubuhan.....

No comments:

Post a Comment