Sunday 17 January 2016

Pembangkang Hilang Sokongan Di Pahang.


Wakil Pembangkang Mahu Lompat Parti?


Pakatan Rakyat bukan sahaja gagal menguasai Pahang malah tidak mendapat tempat di hati rakyat
. Selepas PRU13, wakil PR ini seakan 'hidup segan,mati tak mau' sahaja di dalam DUN mahupun Parlimen. Kehadiran mereka dalam Pahang hanya sekadar memecahkan dominasi Barisan Nasional yang sememangnya kuat di Darul Makmur ini.

Walau ada menunjukkan agresif dalam meningkatkan sokongan terhadap mereka, rakyat sedar akhirnya bahawa hanya BN yang mampu melaksanakan tanggungjawap sosial dan menjaga kebajikan rakyat Pahang. Dengan kepimpinan Dato Sri Hj Mohd Najib Tun Razak selaku Perdana Menteri dan wakil Parlimen Pekan, tidak dinafikan transformasi yang menjadi impian Najib sedang berlaku dalam suasan harmoni.

Pembangkang yang berada di dalam Pahang turut mengakui keberkesanan Najib melaksanakan janji yang telah diberikan kepada rakyat semasa PRU13. Malah Pahang turut tersenarai dalam pembangunan yang dibentangkan dalam Belanjawan Negara.

Menurut sumber, wakil dari pembangkang kini amat segan dengan semua ini, apatah lagi parti yang mereka wakili tidak berbuat apa apa untuk rakyat Pahang. Segalanya datang dari keprihatinan BN dan pucuk pimpinan Umno Pahang.

Setelah Penasihat PKR dikenakan hukuman oleh Mahkamah, wakil pembangkang hilang arah tujuan politik. umpama 'anak ayam hilang ibu' kini Fuziah, Fauzi,Ariff Sabri amat lemah dalam mentadbir kawasan yang mereka wakili. Kecewa dengan pergolakan dalaman parti serta dipinggirkan dari teraju utama, mereka kini sedang berkira kira untuk keluar dari parti yang di wakili dan menjadi wakil bebas serta menyokong Najib.

Perkara ini adalah normal bila mereka memikirkan yang terbaik untuk rakyat yang mengundi dan meletakkan kepercayaan terhadap mereka.Walau mewakili PR, hakikatnya satu masa dahulu mereka juga datang dari Umno kecuali Fuziah. Apa sahaja transformasi yang dilakukan Najib memberi impak yang baik dan ini merupakan alasan terbaik mereka beralih arah.

Bagi Ariff Sabri kehadirannya dalam DAP hanya sekadar 'patung' untuk memanipulasi undi kaum Melayu terhadap DAP. Tiada apa manafaat yang DAP beri kepada kaum Melayu dari peringkat bawah hingga tertinggi. Malah dalam CEC DAP hanya seorang sahaja wakil Melayu diberikan tempat dan itu pula sekadar mengambil hati.

Khabar ini bertiup dengan kuat dalam Pahang sekaligus membuktikan wakil pembangkang turut mengiktiraf kepimpinana Najib menerajui Malaysia. Mungkin mengambil sedikit masa buat mereka menyatakan sokongan secara terbuka namun pastinya ini satu berita yang menggembrakan bagi seluruh Pahang.

Kedudukan Najib yang semakin kuat dalam Umno sendiri memberi keyakinan kepada rakyat untuk sekali lagi memilih BN sebagai wadah perjuangan. Wakil PR pasti enggan ketinggalan dalam memajukan kawasan mereka dan ini hanya boleh dilakukan dengan kerjasama erat bersama pimpinan BN Pahang.

Kedudukan PKR dan DAP kini semakin goyah di peringkat Nasional dengan pelbagai isu menguatkan lagi hasrat mereka untuk keluar parti. Tiada guna mereka berjuang untuk parti yang tidak menghargai setiap usaha yang dilakukan.

Menurut sumber lagi, tiada jaminan parti akan mencalonkan mereka dalam PRU14 dan ini menjadi tamparan hebat buat wakil pembangkang. Pastinya muka baru akan ditampilkan oleh Pakatan Rakyat (Pakatan Harapan) dengan kehadiran PAN sebagai proksi DAP untuk meraih undi.

Malah PKR juga bersetuju memberi laluan kepada DAP untuk menentukan bilangan kerusi serta pengagihan kedudukan dalam PRU akan datang. PAS pula pastinya akanmemberi tentangan sengit apatah lagi ada ura ura akan ada kerjasama politik antara Umno dan Pas demi memastikan kemenangan mutlak untuk menguasai Parlimen.

Barisan Nasional akan kembali menguasai Pahang dengan cemerlang jika wakil PR ini bertindak bijak sekarang dan menjamin kehadiran mereka adalah untuk rakyat Pahang.

No comments:

Post a Comment