Thursday 26 January 2017

PAS HANYA DIKEKALKAN DALAM SELANGOR DEMI KUASA - PENDEDAHAN WAKIL DAP RAUB (Bahagian ke-2)





PAS SELANGOR DIKEKALKAN HANYA UNTUK KUASA MEMERINTAH, TIDAK LEBIH DARI ITU - ARIFF SABRI (DAP RAUB) Part-2

Selepas memenangi kerusi P080 Raub dalam PRU13, Dato Ariff Sabri dari DAP tidak menampilkan khidmat cemerlang seperti seorang yang pernah berkhidmat sebagai ADUN sewaktu beliau masih bersama Umno. Beliau yang sukar di temui pengundi Raub, sebenarnya mula menampakkan muka di kawasannya apabila terasa PRU14 semakin hampir dan mula mendekati pengundi yang beliau rasakan akan mengundinya sekali lagi bagi mengekalkan kerusi P080.

Dalam satu temubual eksklusif bersama beliau di Taman Bandar Raub, Ariff cuba menampakkan dirinya sebagai pejuang rakyat yang di terima oleh semua lapisan rakyat walau tahu karier beliau hanyalah sekadar sebagai 'batu loncatan' DAP untuk menguasai kerusi tradisi BN selama ini. 

Mengikut penilaian penulis, Ariff tanpa sedar telah digunakan oleh DAP hanya untuk memecah undi kaum Melayu yang selama ini setia kepada BN dan watak beliau sebagai Melayu di'kuda'kan DAP bagi menembusi kawasan Melayu di mana selama ini tidak mampu di masuki DAP. Pertembungan antara beliau dan wakil BN telah memberi beliau kelebihan kerana Raub mempunyai 51% pengundi Melayu dan DAP nampak peluang ini untuk membuka ruang bagi mereka menguasai pengundi Melayu.

Soalan Penulis - S
Jawapan Ariff Sabri - J

S - berbaloikah Dap P.Pinang dengan projek terowong dasar laut di sana? Mengapa Dap bazirkan hingga RM300 juta untuk kertas kerja sahaja?
J - saya tidak mahu komen dan saya tidak tahu menahu mengenai projek berkenaan, malah Nazri Azizi sendiri ada terlibat dengan projek bersama kerajaan negeri Dap. (Nazri Aziz ada bisnes dealing dengan mereka)
S - apa pandangan mengenai konsep Malaysian Malaysia yang masih jadi pegangan Dap?
J - konsep 1Malaysia adalah sama seperti Malaysian Malaysia..jadi apa bezanya?
S - mengapa baru sekarang Dap berminat dengan Felda?
J - saya bawa Lim Kit Siang masuk Felda baru baru ini dan beliau baru sedar pengundi Felda mampu menjadi penentu kemenangan dalam Pru dan kini Dap boleh menembusi Felda bila kita ada tenaga muda yang boleh bercakap Melayu dan kita boleh bercakap dengan peneroka di mana sebelum ini Dap tidak mampu menembusi kawasan Melayu. Felda mewujudkan 1.5 juta penempatan Melayu dan kita mahu menguasai mereka serta menyedarkan peneroka Felda.Sekarang ini Felda nak bayar bonus mereka kena jual aset satu persatu untuk bayar bonus dan dividen kepada peneroka Felda. Demografi pengundi perlu di ambil kira dan berapa parlimen  boleh di menangi kecuali Najib bawa masuk 700,000 orang dari China.
S - dari mana datangnya 700,00 pengundi?
J - Forest City Johor..tidak mustahil Najib bawa masuk dan beri IC untuk mengundi dan tidak mustahil Najib akan buat parlimen baru dengan 700,00 orang dari China di Forest City Johor. Cina sekarang ini bukak tingkap je pandang roket (DAP)
S - sebelum PRU13, Mohamed Razali( bekas ahli DAP) pernah dedahkan mengenai dana dari Israel tetapi hingga hari ini Lim Kit Siang tidak berani menyaman Razali sedangkan bukti audio visual ada dan seorang ahli Pas di saman kerana bercakap mengenai hal tersebut?
J - saya tidak tahu mengenai perkara tersebut..tidak ada pendakwaan dari Razali dan tidak ada bukti kukuh untuk dakwaan tersebut..
S - tapi mengapa Dap saman ahli Pas bila bercakap hal tersebut?
J - saya tahu masa dia (ahli Pas) kena saman itu adalah gerakan yang bagus kerana itu boleh dedahkan segalanya tetapi tidak ada. (Dap tidak lanjutkan kerana tidak ada bukti)
S - pandangan mengenai Tunku Aziz? (bekas ahli DAP)
J - dia seorang penipu...mana ada perjanjian segala...dia tak pandai cakap Melayu..dia anti sangat kerana dia senator yang di lantik Dap..tetapi bila sudah habis tempoh Senator dia tidak mahu terima penamatan kerana Lim Guan Eng hantar Zairil untuk memberitahu perkara tersebut (Zairil budak kecil)
S - ada kemungkinan dato kembali kepada Umno?
J - bukan bawah Najib...saya bawah Umno dulu saya merupakan kaki lawan (Dun Pahang tahu)
S -Anwar Ibrahim pernah dedah kekayaan Mahathir dan anak anaknya..bagaimana boleh mereka jadi kaya raya?
J - masalah untuk kita menilai kata kata Anwar adalah dia sendiri ada salah laku dan kena macam macam dengan Mahathir..saya simpati dengan Anwar kerana dia dikenakan oleh Mahathir dan kini Najib pula..dia bekas TPM..Anwar ni pula kalau saya nak ulas..dia ni banyak cakap tapi pelaksanaan kurang..pandai berdrama..pandai bercakap..dan Wan Azizah tidak rapat dengan saya kerana pandangan saya. (Dia) dikenakan kerana penghakiman, doktor, peguam negara segalanya di kawal oleh dia (Najib)
S - bukankah Mahathir yang kenakan Anwar?
J - ye dulu Mahathir kenakan Anwar tetapi kini Najib pula
S - kerajaan Selangor merupakan kerajaan campuran yang mempunyai Pas,Pkr,Dap..mengapa Pas dikekalkan sebagai sebahagian kerajaan tetapi tidak dalam pakatan Harapan?
J - itu untuk kekalkan kuasa pemerintah sahaja bukan untuk Pru dan ini hanyalah untuk mengekalkan kuasa dan tidak lebih dari itu.

Bersambung bahagian ke-3

No comments:

Post a Comment