Sunday 17 July 2016

Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu Perlu Di Rombak - Peminat Rayu Kembalikan Kegemilangan Skuad Penyu







Rombak Segera PBSNT - Penyokong Tegar Terengganu


Kekalahan kedua selepas rehat panjang liga super dan permulaan persaingan Piala Malaysia telah menimbulkan pelbagai spekulasi terhadap pasukan bola sepak negeri Terengganu.

Terbaru satu perkongsian yang dimuat naik oleh fan page Gabungan Anak Muda Terengganu (GAMT) dengan menyatakan satu perubahan drastik perlu dilakukan kepada Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT).

Katanya, perubahan besar-besaran perlu kerana terlalu banyak campur tangan dalam menguruskan pemain dan jurulatih.

Menurut fan page itu lagi, pengurusan PBSNT kini tidak mempunyai intergriti serta keupayaan dalam memilih pemain dan mengendalikan pasukan sejak berada dibawah presiden sekarang ini.

Maka katanya, pengurusan dan pemain harus dirombak dengan serta merta bagi menghadapi baki saingan liga dan piala Malaysia.

Tambahan pula, dalam saingan piala Malaysia Terengganu akan keluar bertemu Felda United dan jika kalah perlawanan itu maka terkubur sudah saingan tersebut.

Rata-rata peminat setia Terengganu melahirkan rasa hampa dengan pasukan kini.

Terengganu : Setelah melihat dua perlawanan terakhir pasukan Terengganu dalam minggu ini dengan pertambahan taktikal permainan yang dianggap ketinggalan, nyata Terengganu perlu mentansformasi pasukan itu dengan segara.

Pelbagai pandangan dan kritikan yang telah dilempar oleh peminat sukan nombor satu dunia itu telah dikongsikan di laman facebook sejak dari malam tadi.

Nyata pihak Presiden serta pengurusan Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) tidak mengambil berat akan kebajikan dalaman dan peranannya sebagai badan yang bertanggugjawab untuk menaikkan sukan bola sepak di negeri ini.

Peminat setia skuad sang penyu mahukan perubahan kepimpinan dan juga jurulatih yang tidak langsung meningkatkan mutu permainan pasukan.

ROMBAKAN besar-besaran perlu dilakukan segera keatas pasukan penyu yang mana baki perlawanan musim telah masuk ke pusingan kedua dan Piala Malaysia yang dilihat semakin kabur dengan prestasi yang ditunjukkan.

Ditambah dengan kekalahan yang memalukan dilaman sendiri sehingga di TITIK (1) -(6) oleh Kelantan juga antara faktor jurulatih (Mike Mulvey) perlu direhatkan dan Presiden PBSNT perlu di gantikan dengan segera.

Menurut peminat yang mahu dikenali Mohd Fazli,38, Terengganu mempunyai masalah pemilihan dan meletak pemain disetiap posisi yang sepatutnya.

“Jurulatih Mike tidak mempunyai keupayaan untung membimbing pasukan kerana itu kerana beliau sendiri tidak boleh memahami kehendak permainan pasukan,

” Mike perlu direhatkan bagi menjaga mutu dan status pasukan negeri yang mana sebulum ini telah berjaya menduduki 5 terbaik liga super,

“Tektikal yang digunakan Mike tidak sesuai dengan pemain yang ada dan sepatutnya beliau lebih tahu secara mendalam akan kebolehan pemain-pemain sedia ada,” katanya.

Sementara itu, Tengku Muhaimin Tengku Jaafar,42, berkata, Terengganu hanya perlu menukarkan jurulatih dan presiden sahaja dan meneruskan bagi baki perlawanan yang ada.

“Sesungguhnya pelaburan kerajaan terhadap sukan itu amat pesar sekali berbanding sukan-sukan yang lain dan pulangannya cukup mengewakan,

“Pemilihan pemain import juga satu pembaziran yang nyata sejak kebelakangan ini dan pemain hadapan Terengganu tidak cukup memberi impak kepada pasukan,

“Kalau dilihat dua perlawanan sebelum puasa baru-baru ini ada sedikit sinar yang boleh diharapkan,” ujurnya.

– TerengganuTimes

No comments:

Post a Comment