Sunday 17 April 2016

'Kakak Sado' Bikin Gamat Karnival Sukan Umno Cameron Highlands - Wan Rosdy Berjaya Kembalikan Kepercayaan Rakyat





Sukan merupakan satu fenomena yang sinonim dengan penyatuan rakyat Malaysia tanpa mengira latar belakang kaum mahu pun agama. Apa sahaja sukan mampu membawa perasaan muhibbah yang sukar ditemui di negara lain selain Malaysia. Menggunakan pendekatan penyatuan Umno Bahagian Cameron Highlands telah mengadakan Karnival Sukan Umno Bahagian Cameron Highlands pada 17 April 2016 bertempat di Felda Sungai Koyan.

Karnival ini menjadi medan beramah mesra bukan sahaja di kalangan ahli Umno tetapi turut menarik minat mereka yang bukan ahli Umno. Tiada perbezaan yang untuk rakyat dalam Bahagian Cameron Highlands bagi bersama sama mengambil peluang menyertai Karnival tersebut.

Ketua Umno Bahagian Cameron Highlands, Dato Sri Wan Rosdy Wan Ismail merangkap Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri Pahang dan juga ADUN Jelai telah bersama meraikan kegembiraan ahli Umno dalam karnival ini.

Beliau yang amat gembira dengan penyertaan yang lebih baik dari kalangan Orang Asli memberi pujian atas dasar semangat kesukanan yang telah ditunjukkan oleh semua ahli Umno yang menyertai karnival sukan itu. Malah, beliau difahamkan oleh Setiausaha Umno Bahagian Zailaluddin Zainol ada ahli PAS yang teruja dengan karnival berkenaan dan mengambil keputusan menyertai Umno Cameron Highlands sebagai tanda berterima kasih atas keprihatinan ADUN Jelai yang telah berjaya menambat hati pengundinya.

Paling menarik perhatian Wan Rosdy, pertarungan Tarik Tali Wanita yang telah lama tidak diketengahkan telah berjaya direaslisasikan kemunculannya dalam Karnival Sukan Umno Cameron Highlands.

Dengan menggunakan gelaran 'Kakak Sado' kumpulan yang disertai dari campuran Puteri Umno CH dan Wanita CH berjaya menggamatkan keadaan. Kaum Orang Asli juga enggan mengalah untuk turut sama menonjolkan bakat mereka telah menyahut cabaran dalam sukan Tarik Tali. 

Penyertaan dari kaum Orang Asli sebenarnya menunjukkan sokongan mereka telah kembali kepada Umno dan Barisan Nasional kerana dasar yang diperkenalkan Perdana Menteri Dato Sri Hj Mohd Najib Tun Abdul Razak berjaya diterjemahkan dengan pembangunan yang di bawa kepada mereka. Ternyata bagi mereka PM dan Adun Jelai tahu menghargai sokongan dari kaum Orang Asli kepada BN dan Umno.

Secara keseluruhan karnival yang dianjurkan Umno Cameron Highlands berjaya menepati konsep penyatuan rakyat dan pasti karnival seperti ini akan dinantikan kemunculannya lagi.













No comments:

Post a Comment