Thursday 1 November 2018

USAH CEPAT BUAT PERSEPSI TERHADAP KERAJAAN PAHANG - MENTERI BESAR MAHU RAKYAT DAPAT MAKLUMAT JELAS

Kerajaan Negeri Tidak Belanja Wang Tanpa Tujuan - Kepentingan Rakyat Pahang Diutamakan

Menangani persepsi terhadap Kerajaan Negeri Pahang bukan sesuatu yang mudah tetapi rakyat perlu lebih jelas hala tuju kerajaan untuk kepentingan rakyat Pahang. Menteri Besar Pahang, Dato Sri Wan Rosdy Wan Ismail menyatakan demikian semasa Majlis Penutup Operasi Bersepadu Penguatkuasaan Aktiviti Lombong Pahang Barat ( OPS LOMBONG 3.0).

Beliau menjelaskan ada pertikaian mengenai pencerobohan hutan dan lombong yang kononnya dikatakan tidak diendahkan kerajaan Pahang. Wan Rosdy menjelaskan setiap tindakan yang dilakukan agensi bersama kerajaan Pahang perlu mengambil kira pelbagai faktor terutama intipan serta tangkapan mereka yang melanggar undang undang sediada. Beliau turut menyampaikan penghargaan kepada petugas petugas yang menjalankan OPS LOMBONG 3.0 yang melaksanakan tugas selama 4 hari membabitkan lokasi yang berlainan.

10 kes membabitkan pelbagai kesalahan Undang Undang telah berjaya ditangani Agensi yang terdiri daripada Jabatan Perhutanan, Pejabat Tanah Dan Galiian, Jabatan Mineral Dan Geosains, Jabatan Imigresen dan Jabatan Alam Sekitar. 8 notis kompaun berjumlah RM24,000.00 telah dikeluarkan dalam OPS kali ini.

No comments:

Post a Comment